Åtgärdsplan Covid-19 Hotel Giò 

Som gäst och medarbetare på Hotel Giò ska man alltid känna sig trygg, särskilt i dessa tider när ingen vill bli utsatt för risk på grund av dålig hygien eller brister i arbetsrutiner. Vi värnar om våra gäster och medarbetares säkerhet, vilket kräver ett särskilt förhållningssätt och noga anpassade rutiner, såväl som viktiga kunskaper för att förhindra smitta. Våra rutiner säkerställer både trygga miljöer för våra gäster och medarbetare samt att vi dagligen är uppdaterade med de senaste riktlinjerna och rekommendationerna. 

Vi följer noga: 
- Folkhälsomyndighetens rekommendationer 
- Rådande lagar och riktlinjer för hotell, konferens och restaurangverksamhet. 
- Best Western Hotels & Resorts globala “Minimum Standards Covid-19" Läs mer här.

EXEMPEL PÅ ÅTGÄRDER 

Städning
 
·       Hotellet har ökat fokus på städning av gemensamma utrymmen som till exempel receptionen, möbler och ytor i restaurang Mama Giò, vårt vardagsrum och utrustningen i vårt gym. 
·       Regelbunden rengöring av frekvent använda ytor, såsom nyckelkort, dörrhandtag, hissdörrar och knappar. 
 
Restaurang Mama Giò 
·       Vi ser till att hålla avstånd mellan våra sittande gäster. Vi har utökade städrutiner och desinficerar utsatta ytor extra. 
·       Vi har möjlighet att erbjuda rum för privata middagar Vid bufféservering säkerställs en god hygien, bestick och fat byts ofta och handsprit finns tillgängligt för de som önskar. 
·       Vår meny går också att beställa som take away. 
 
Distansering 
·       Gäster sprids ut jämt över hotellet och rum beläggs i mesta möjliga mån inte direkt efter varandra. Så länge bokningsläget ger oss möjlighet, väntar vi 48 timmar mellan våra gäster. 
·       Det ska vara enkelt att hålla avstånd vid receptionen. 

Information 
·       Uppdaterad information om myndigheternas riktlinjer finns tillgänglig i receptionen på både svenska och engelska. 
·       Vi ger utländska besökare uppdaterad information om hur det går till att vistas i Sverige under pandemin utifrån. Läs mer här.
 
Rutiner vid symtom på sjukdom 
·       Personal uppmanas utan undantag att stanna hemma vid minsta symtom på sjukdom samt två dagar efter tillfrisknande. 
·       Rutiner finns för att upptäcka samt att på ett smittosäkert sätt hantera en gäst som uppvisar symtom. 
 
Event och möten 
Vår verksamhet har vidtagit ett stort antal åtgärder för att kunna erbjuda säkra och produktiva möten.  
·       Skapa möjligheter till möten med god distansering och även deltagande digitalt med fasta tekniska lösningar. 
·      Regelbunden rengöring och desinficering av frekvent använda ytor. 

Ansvarig för åtgärdsplanen: 
General Manager Eva Ilskog, eva.ilskog@hotelgio.se 
 
Summa: ...kr
Each Best Western® branded hotel is independently owned and operated. © 2002-2020 Best Western International, Inc. All rights reserved.
Integritets och Cookie policy
Vi värnar om din integritet och för oss är det viktigt att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter.
Vår hemsida använder cookies dels för att optimera hemsidans funktion och dels för att kunna läsa statistik. Genom att du besöker och använder vår hemsida eller dess tjänster förstår du och accepterar hur vi hanterar dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy.